Sony Mobile mění od dubna 2019 autorizovaný servis

Rok 2018 bude velmi zajímavý
Uživatelský avatar

Autor tohoto vlákna
orange
Příspěvky: 94
Registrován: 11 led 2012 15:56

Sony Mobile mění od dubna 2019 autorizovaný servis

#1

Příspěvek od orange » 16 kvě 2019 19:27

Možná to sem nepatří,ale Sony změnila u nás od 1.4.2019 servis. Nově se teď budou telefony servisovat v https://www.bachmann.sk/en/home-page/
Motorola T180, Siemens C35 a S35, SE T68, SE T610, SE T630, SE K700, SE K750, SE M600, SE G900, SE X1, SE X10 mini pro, SE X10, Sony Xperia Ion, Sony Xperia Z1, Sony Xperia Z5, Sony Xperia XZ, Sony Xperia XZ3..

Uživatelský avatar

Jozef Cmar
Administrátor
Příspěvky: 11478
Registrován: 18 pro 2011 09:50

Re: Sony Mobile mění od dubna 2019 autorizovaný servis

#2

Příspěvek od Jozef Cmar » 16 kvě 2019 19:57

Stránky hrozné, ale to mě u servisu moc netrápí :)
Obrázek


ales-r
Příspěvky: 367
Registrován: 08 dub 2014 17:41

Re: Začíná být společnost Sony nekonkurenceschopná?

#3

Příspěvek od ales-r » 16 kvě 2019 20:02

Jo jo, taky jsem to dneska četl. Arvato bylo asi drahý. Začíná katování kostů. Už neví co osekat. Začalo to aplikacema, pokračovalo ořezaným systémem, teď servis a končí zaslouženým koncem.
Xperia XZ1 Dual.

Uživatelský avatar

vitvalecka
Moderátor
Příspěvky: 1131
Registrován: 11 dub 2012 15:43
Typ zařízení: Galaxy Note 9
Bydliště: Uherský Brod

Re: Sony Mobile mění od dubna 2019 autorizovaný servis

#4

Příspěvek od vitvalecka » 16 kvě 2019 20:06

Zajímavá novinka, dovolil jsem si ji oddělit do samostatného vlákna.

Oficiální vyjádření Arvata je tady: http://www.arvato-services.cz/files/Cus ... r_Sony.pdf

Trochu mě to mrzí, od roku 2012 jsem si na to neustálé dohadování s nimi docela zvykl. Jsem zvědavý, jaký bude nový servis.
Moje kousky: SE T300 -> Nokia 3310 -> SE K750i -> SE C510i -> Xperia S -> Xperia SP -> Xperia Z1 -> Xperia Z3 Dual -> Huawei P8 Lite -> Xperia XZ2 -> Galaxy Note 9
Domácí ZOO: Xperia X10i, mini pro, Arc S, U, S, SP, Z1, Z1 Compact, E1, Z3 Compact, Z5 Dual, XZ2 Compact - Samsung Galaxy A70 - Nokia 6 - Huawei P8 Lite - Nokia 3310 - SE T300 - SE T610 - SE K510i - SE K700i - SE K750i - SE K770i - SE K800i - SE C510i - SE W200i
RIP: Xperia T - Xperia Z3 Dual - Xperia XZ1 - Xperia XZ2

Uživatelský avatar

aspir
Příspěvky: 231
Registrován: 10 led 2012 09:15

Re: Sony Mobile mění od dubna 2019 autorizovaný servis

#5

Příspěvek od aspir » 17 kvě 2019 06:36

Už vloni mi tam prodejce poslal tlf. na záruční opravu. Do 14 dní byl zpět opravený.

Odesláno z mého G8142 pomocí Tapatalk

Xperia T
Xperia Z1 Compact
Xperia Z3
Xperia E5
Xperia XZ
Xperia XZ Premium


Mirda86
Příspěvky: 652
Registrován: 19 úno 2014 11:01
Typ zařízení: XZ2 , P20

Re: Sony Mobile mění od dubna 2019 autorizovaný servis

#6

Příspěvek od Mirda86 » 17 kvě 2019 07:33

Tak brecet kvuli Arvatu rozhodne nebudu :) Ono Arvato existuje stejne jen proto aby nebyl Britex nejhorsi servis v CR :D

Uživatelský avatar

Sony
Příspěvky: 153
Registrován: 10 úno 2017 10:20
Typ zařízení: Xperia XZ2C

Re: Sony Mobile mění od dubna 2019 autorizovaný servis

#7

Příspěvek od Sony » 17 kvě 2019 12:11

Sony jen vyhodilo z řetězce: zákazník - Arvato - Bachmann, právě Arvato. Arvato jen byla "nárazníková" služba pro servis, který to opravoval vždy a to byl Bachmann. Opravy jsou tedy rychlejší a nikdo neprudí ohledně mechanických vad vzniklé používáním, to byla specialita Arvata.
Sony CMD X1000, CMD Z5, CMD J5, SE W800, K850, W910, Xperia NEO, SP, ARC, ArcS, Z1, Z2, Z3, Z5, X Performance, XA1, XA1 Ultra, XA2, XA2 Ultra, XZ, XZ1C, XZ2, XZ2C, XZ3, X10, X10Plus, X1 a X5

Uživatelský avatar

Jozef Cmar
Administrátor
Příspěvky: 11478
Registrován: 18 pro 2011 09:50

Re: Sony Mobile mění od dubna 2019 autorizovaný servis

#8

Příspěvek od Jozef Cmar » 19 kvě 2019 00:19

To zní zajímavě, ale osobně mě coby fanouška Sony toto aktuálně stejně netrápí...
Obrázek

Uživatelský avatar

vitvalecka
Moderátor
Příspěvky: 1131
Registrován: 11 dub 2012 15:43
Typ zařízení: Galaxy Note 9
Bydliště: Uherský Brod

Re: Sony Mobile mění od dubna 2019 autorizovaný servis

#9

Příspěvek od vitvalecka » 05 čer 2019 17:25

Tak dneska první zkušenost s novým servisem a teda spíše negativní - "zkoušejí to" na zákazníky.

Reklamována Xperia XZ1 u Alzy. Reklamované závady:
- vadné podsvícení v levém horním rohu displeje (směrem do rohu tmavne)
- 3mm nažloutlý rámeček kolem okrajů displeje
- problémy s WiFi, telefon přestává detekovat nejprve sítě 2,4GHz, pak i 5GHz, problémy přetrvávají i napříč několika restarty telefonu
- problémy s fixem a funkčností GPS (i na volném prostranství), problémy přetrvávají i napříč několika restarty telefonu
- rychlé vybíjení baterie, telefon se automaticky vypne při zbývajících 15 % baterie
- vadný USB kabel (nenabíjí/nabíjí velmi pomalu)
Požadovaný způsob vyřízení - vrácení peněz.

Servis uznal vadu displeje a GPS s WiFi, v protokolu je označil jako nesouvisející 2 odstranitelné závady, které byly opraveny výměnou displeje a základní desky. Současně uznal vadu na příslušenství - USB kabelu - který vyměnil za nový kus a vše vrátil na Alzu. Ta telefon vrátila z reklamace jako opravený.

Podotýkám, že dle zákona je tu nárok na odstoupení od kupní smlouvy z důvodu výskytu 3 různých závad v průběhu jedné reklamace (viz např. příručka na webu dTestu, bod 3).

Samozřejmě jsem se nedal a na reklamačním oddělení na mě zkoušeli oblíbenou pohádku, že přece vada na příslušenství se do celkového počtu závad nepočítá (což je hloupost, viz třeba tento článek na dTestu). Když jsem se nenechal přesvědčit, tak ještě zkusili, že přece šlo jen o dvě závady, protože ten displej a základní deska spolu souviseli (hlavně že sám servis v protokolu napsal, že nesouvisí).
Nakonec se chlapík šel poradit někam dozadu a po pár minutách se vrátil s tím, že mi "teda umožní odstoupit od kupní smlouvy". Vysvětlovat mu, že to není o tom, že mi oni milosrdně dovolí vrácení peněz, ale že ve skutečnosti jen plní svou zákonnou povinnost, jsem fakt už sílu neměl.

Doporučuji teda dávat na nový servis pozor a hlavně se nenechat prodejcem ukecat. :wink:

V každém případě na Alze je radost reklamovat, protože z posledních 3 reklamací telefonů u všech pochybila buď Alza nebo servis a mělo to za následek vrácení peněz, takže si vlastně nestěžuju. :D
Moje kousky: SE T300 -> Nokia 3310 -> SE K750i -> SE C510i -> Xperia S -> Xperia SP -> Xperia Z1 -> Xperia Z3 Dual -> Huawei P8 Lite -> Xperia XZ2 -> Galaxy Note 9
Domácí ZOO: Xperia X10i, mini pro, Arc S, U, S, SP, Z1, Z1 Compact, E1, Z3 Compact, Z5 Dual, XZ2 Compact - Samsung Galaxy A70 - Nokia 6 - Huawei P8 Lite - Nokia 3310 - SE T300 - SE T610 - SE K510i - SE K700i - SE K750i - SE K770i - SE K800i - SE C510i - SE W200i
RIP: Xperia T - Xperia Z3 Dual - Xperia XZ1 - Xperia XZ2


duky5
Příspěvky: 286
Registrován: 08 dub 2015 13:26

Re: Sony Mobile mění od dubna 2019 autorizovaný servis

#10

Příspěvek od duky5 » 05 čer 2019 18:23

Veď ti v podstate servis všetko uznal, tak prečo negatívna skúsenosť?

Uživatelský avatar

vitvalecka
Moderátor
Příspěvky: 1131
Registrován: 11 dub 2012 15:43
Typ zařízení: Galaxy Note 9
Bydliště: Uherský Brod

Re: Sony Mobile mění od dubna 2019 autorizovaný servis

#11

Příspěvek od vitvalecka » 05 čer 2019 18:52

Ano i ne. Uznal, ale nebral ohled na požadavek na vrácení peněz (na který ze zákona ohled brát musí) - telefon neměl co opravovat a měl dát souhlas s vrácením peněz.

A neznalý člověk by se asi nechal překecat.

Respektive abych to ještě zjednodušil, to, co se mělo řešit maximálně emailem s jedním PDF s dobropisem jsem musel osobně vyřešit v Holešovicích a ještě se rozčilovat na reklamačním oddělení, kde se z toho prodejce snažil vylhat.

EDIT:
Jinak mi to připomíná jejich oblíbený argument. "Jsme vám přece ten telefon opravili. Tak na co si stěžujete, buďte rád."
Ale že úmyslně nedodrží zákon...

EDIT 2:
Ještě pro doplnění, nešlo o "moji" reklamaci, byla někoho jiného. Já jen řešil tady ten závěr.
Moje kousky: SE T300 -> Nokia 3310 -> SE K750i -> SE C510i -> Xperia S -> Xperia SP -> Xperia Z1 -> Xperia Z3 Dual -> Huawei P8 Lite -> Xperia XZ2 -> Galaxy Note 9
Domácí ZOO: Xperia X10i, mini pro, Arc S, U, S, SP, Z1, Z1 Compact, E1, Z3 Compact, Z5 Dual, XZ2 Compact - Samsung Galaxy A70 - Nokia 6 - Huawei P8 Lite - Nokia 3310 - SE T300 - SE T610 - SE K510i - SE K700i - SE K750i - SE K770i - SE K800i - SE C510i - SE W200i
RIP: Xperia T - Xperia Z3 Dual - Xperia XZ1 - Xperia XZ2


duky5
Příspěvky: 286
Registrován: 08 dub 2015 13:26

Re: Sony Mobile mění od dubna 2019 autorizovaný servis

#12

Příspěvek od duky5 » 05 čer 2019 20:21

Servis rieši servis, zvyšok obchodník. Servis nemôže nariadiť alze vrátenie peňazí, k tomu rozhodnutiu musí prísť Alza sama... Nie?


Mirda86
Příspěvky: 652
Registrován: 19 úno 2014 11:01
Typ zařízení: XZ2 , P20

Sony Mobile mění od dubna 2019 autorizovaný servis

#13

Příspěvek od Mirda86 » 05 čer 2019 20:22

Presne tak. Smlouvu si uzavrel s obchodnikem a ne se servisem.

Uživatelský avatar

vitvalecka
Moderátor
Příspěvky: 1131
Registrován: 11 dub 2012 15:43
Typ zařízení: Galaxy Note 9
Bydliště: Uherský Brod

Re: Sony Mobile mění od dubna 2019 autorizovaný servis

#14

Příspěvek od vitvalecka » 05 čer 2019 20:50

Částečně máte pravdu. Kupní smlouvu jsem samozřejmě uzavřel s obchodníkem (Alzou). Ta je i ze zákona zodpovědná za reklamaci.

Ale co bude s telefonem a jestli něco bude opraveno, jestli existuje nárok na vrácení peněz atd., o tom za obchodníka rozhoduje servis - tzv. odborné posouzení, které si obchodník ze zákona může vyžádat - a téměř při všech reklamacích vyžádá - to je to slavné zasílání do autorizovaného servisu.

Servis měl v tomto případě říct: "OK, telefon vykazuje tyhle vady, zákazník požaduje odstoupení od kupní smlouvy a je tu na něj nárok." A tady to mělo skončit, Alza měla poslat dobropis a hotovo.

Místo toho (ať už z vlastní vůle, nebo z pokynů Alzy - to se asi nikdo nikdy nedoví) se servis rozhodl navzdory požadavku zákazníka a navzdory zákonu telefon opravit a poslal jej obchodníkovi zpět k předání zákazníkovi. To už v pořádku není a servis měl být ten, kdo to v prvé řadě měl zarazit.

Samozřejmě ano, prodejce taky neměl hrát hloupého, ale to je zase něco jiného.

Mimochodem ještě jedna věc. A snad mi to konečně po několika letech i někdo s náležitými zkušenostmi vysvětlí, protože právě vysvětlení jsem se nikdy nedočkal.
Pokud se obchodník rozhodně jít proti rozhodnutí servisu, jede "na vlastní triko".
Známý, co měl obchod s telefony, mi právě kdysi v roce 2013 říkal, že by mi reklamace rád uznal, protože sám vidí, že servis (Arvato) dělá blbosti a neopravuje a neuznává závady, které i on na prodejně vidí na první pohled. Ale má svázané ruce, protože pokud půjde proti rozhodnutí servisu, tak platí všechno z vlastní kapsy.
Moje kousky: SE T300 -> Nokia 3310 -> SE K750i -> SE C510i -> Xperia S -> Xperia SP -> Xperia Z1 -> Xperia Z3 Dual -> Huawei P8 Lite -> Xperia XZ2 -> Galaxy Note 9
Domácí ZOO: Xperia X10i, mini pro, Arc S, U, S, SP, Z1, Z1 Compact, E1, Z3 Compact, Z5 Dual, XZ2 Compact - Samsung Galaxy A70 - Nokia 6 - Huawei P8 Lite - Nokia 3310 - SE T300 - SE T610 - SE K510i - SE K700i - SE K750i - SE K770i - SE K800i - SE C510i - SE W200i
RIP: Xperia T - Xperia Z3 Dual - Xperia XZ1 - Xperia XZ2


Ushaczech
Příspěvky: 167
Registrován: 09 úno 2015 02:12

Re: Sony Mobile mění od dubna 2019 autorizovaný servis

#15

Příspěvek od Ushaczech » 05 čer 2019 20:54

Standardně ale v takových případech posílá obchodník telefon do servisu s požadavkem na diagnostiku a v případě splnění zákonných podmínek na navrácení s posudkem zpět bez provedení opravy (takto postupovala i Alza v předchozích případech).
Servis sám podle protokolu uznal 2 nezávislé závady + závadu na kabelu, pokud umím počítat tedy celkem 3 nezávislé zavady. Tudíž měl telefon automaticky vrátit bez opravy.

Odesláno z mého E6633 pomocí Tapatalk

Nokia 3310 -> SE T300 -> SE T610i -> SE K800i -> SE X10i -> Xperia T -> Xperia Z1 -> Xperia Z3 Dual -> Huawei P8 Lite -> Xperia Z5 Dual -> Xperia XZ1 Dual -> Xperia XZ2 Dual -> Xperia Z5 Dual

A také SE K750i, SE K700i, SE Xperia Mini pro, SE Xperia Arc, Sony Xperia U, S, SP, E1, Z1 Compact, Z3 Compact, XZ2 Compact, iPhone 6S, Nokia 6, Nokia 8

Uživatelský avatar

Jozef Cmar
Administrátor
Příspěvky: 11478
Registrován: 18 pro 2011 09:50

Re: Sony Mobile mění od dubna 2019 autorizovaný servis

#16

Příspěvek od Jozef Cmar » 05 čer 2019 20:57

Souhlasím s posledním komentářem. Docela rád bych viděl původní reklamační protokol, protože je na zákazníkovi, co požaduje. A pokud požadoval opravu... Zákon hovoří jasně o tom, co zákazník může požadovat respektive na co má nárok. Ale pokud to zákazník nežádá...
Obrázek


Mirda86
Příspěvky: 652
Registrován: 19 úno 2014 11:01
Typ zařízení: XZ2 , P20

Re: Sony Mobile mění od dubna 2019 autorizovaný servis

#17

Příspěvek od Mirda86 » 05 čer 2019 21:10

vitvalecka píše: Mimochodem ještě jedna věc. A snad mi to konečně po několika letech i někdo s náležitými zkušenostmi vysvětlí, protože právě vysvětlení jsem se nikdy nedočkal.
Pokud se obchodník rozhodně jít proti rozhodnutí servisu, jede "na vlastní triko".
Známý, co měl obchod s telefony, mi právě kdysi v roce 2013 říkal, že by mi reklamace rád uznal, protože sám vidí, že servis (Arvato) dělá blbosti a neopravuje a neuznává závady, které i on na prodejně vidí na první pohled. Ale má svázané ruce, protože pokud půjde proti rozhodnutí servisu, tak platí všechno z vlastní kapsy.
No pokud se jedna o oficialni distribuci tak je to logicke protoze servis zajistuje distributor ktery prodejci dodava ty telefony. Prodejce ty telefony ma treba na sklade ale fakticky nejsou jeho.

Uživatelský avatar

vitvalecka
Moderátor
Příspěvky: 1131
Registrován: 11 dub 2012 15:43
Typ zařízení: Galaxy Note 9
Bydliště: Uherský Brod

Re: Sony Mobile mění od dubna 2019 autorizovaný servis

#18

Příspěvek od vitvalecka » 05 čer 2019 21:16

Jozef Cmar píše:
05 čer 2019 20:57
Souhlasím s posledním komentářem. Docela rád bych viděl původní reklamační protokol, protože je na zákazníkovi, co požaduje. A pokud požadoval opravu... Zákon hovoří jasně o tom, co zákazník může požadovat respektive na co má nárok. Ale pokud to zákazník nežádá...
Na příjemce reklamace (dokument, co se sepisuje při přijetí zařízení k opravě), je v kolonce "Požadovaný způsob vyřízení" jasně uvedeno "dobropis". Požadavek na vrácení peněz (z důvodu výskytu 3 různých závad v jedné reklamaci) byl uveden i ve zmiňovaném přiloženém dokumentu (ten obsahoval i detailní popisy všech zmiňovaných závad, byla to jedna celá A4).

Viz sken příjemky: https://1drv.ms/u/s!ApQgBNaaPokjgopHfOG ... w?e=8kLSVx
Moje kousky: SE T300 -> Nokia 3310 -> SE K750i -> SE C510i -> Xperia S -> Xperia SP -> Xperia Z1 -> Xperia Z3 Dual -> Huawei P8 Lite -> Xperia XZ2 -> Galaxy Note 9
Domácí ZOO: Xperia X10i, mini pro, Arc S, U, S, SP, Z1, Z1 Compact, E1, Z3 Compact, Z5 Dual, XZ2 Compact - Samsung Galaxy A70 - Nokia 6 - Huawei P8 Lite - Nokia 3310 - SE T300 - SE T610 - SE K510i - SE K700i - SE K750i - SE K770i - SE K800i - SE C510i - SE W200i
RIP: Xperia T - Xperia Z3 Dual - Xperia XZ1 - Xperia XZ2

Uživatelský avatar

Jozef Cmar
Administrátor
Příspěvky: 11478
Registrován: 18 pro 2011 09:50

Re: Sony Mobile mění od dubna 2019 autorizovaný servis

#19

Příspěvek od Jozef Cmar » 05 čer 2019 21:28

Pak skutečně chyba servisu :)
Obrázek

Uživatelský avatar

vitvalecka
Moderátor
Příspěvky: 1131
Registrován: 11 dub 2012 15:43
Typ zařízení: Galaxy Note 9
Bydliště: Uherský Brod

Re: Sony Mobile mění od dubna 2019 autorizovaný servis

#20

Příspěvek od vitvalecka » 12 bře 2020 02:47

Dovolím si oživit vlákno, dneska opět nový servis "úřadoval".

Sestra reklamovala XZ2.

- servis 2 reklamované závady ani neuvedl do protokolu
- nově vyměněný displej je poškrábaný už "z výroby" (2 rýhy v displeji jsou dost hluboké)
- nově vyměněný displej má rovnou žluté okraje
- místo dual SIM šuplíčku přišel telefon se single SIM (vzhledem k tomu, že sestra používá dvě SIM, tak docela průšvih)

Začínám si připadat, jak když jsem se v roce 2013 hádal s Arvatem o každou hloupost. :D


EDIT:
Tím nechci tvrdit, že Bachmann je špatný servis nebo že takhle vypadá každá reklamace. Je mi jasné, že je spousta lidí, kteří s reklamací neměli jediný problém. Já měl prostě smůlu v tom, že jediné dvě reklamace, které jsem zatím s firmou Bachmann řešil, byly obě plné chyb. Sem jsem si přišel jen vylít srdíčko a "pobrečet si". :wink:

A chtěl bych taky zdůraznit, že je třeba si zařízení po návratu z reklamace vždy důkladně zkontrolovat a případná pochybení (v tomto případě školácké chyby) si nenechat líbit a řešit je.




Moje kousky: SE T300 -> Nokia 3310 -> SE K750i -> SE C510i -> Xperia S -> Xperia SP -> Xperia Z1 -> Xperia Z3 Dual -> Huawei P8 Lite -> Xperia XZ2 -> Galaxy Note 9
Domácí ZOO: Xperia X10i, mini pro, Arc S, U, S, SP, Z1, Z1 Compact, E1, Z3 Compact, Z5 Dual, XZ2 Compact - Samsung Galaxy A70 - Nokia 6 - Huawei P8 Lite - Nokia 3310 - SE T300 - SE T610 - SE K510i - SE K700i - SE K750i - SE K770i - SE K800i - SE C510i - SE W200i
RIP: Xperia T - Xperia Z3 Dual - Xperia XZ1 - Xperia XZ2

Odpovědět

Zpět na „Novinky“